Atlantis 3 blijft punt(en) sprokkelen11:17 11-02-2020
Afgelopen zaterdag, 8-2-2020, speelde Atlantis 3, gesponsord door de Rabobank, de return wedstrijd tegen Haarlem 2. Atlantis had de vorige wedstrijd tegen Haarlem erg veel moeite gehad met het sterke verdedigen van Haarlem, waardoor zij toen niet goed in de wedstrijd kwamen en verloren met 17-11. Nu had Atlantis 3 de afgelopen 3 wedstrijden gewonnen, ook tegen de koploper en hadden zij goed getraind onder de leiding van coach/trainer Jeroen Korver, waardoor de spelers toch het gevoel hadden dat zij mogelijk in deze wedstrijd wel wat in te brengen zouden hebben.

Zowel Haarlem als Atlantis begonnen de wedstrijd slordig en gehaast, maar Haarlem wist zich het eerst te herstellen door tot scoren te komen. Zij pakten met hun 1ste aanvalsvak een 0-2 voorsprong, maar het 2de aanvalsvak van Atlantis wist ook tot score te komen met mooie afstand schoten van Davey van Putten, waardoor zij de stand weer gelijk konden trekken tot 2-2. Gedurende de gehele wedstrijd bleven Haarlem en Atlantis aan elkaar gewaagd; soms pakte Haarlem een voorsprong, dan wist Atlantis weer gelijk te komen en dan er weer 1 of 2 puntjes overheen te gaan en andersom.

Atlantis 3 ging de rust in met 9-10. Coach Berry de Jong hield een goede peptalk, waardoor Atlantis scherper de rust uit kwam dan Haarlem en een achterstand wist om te buigen tot een voorsprong met wederom zeer mooie afstandschoten van Kim Stolk en Jelle van Wermeskerken. Maar nu kon Haarlem weer terugkomen en bleef de scoren weer heen en weer gaan.

In de laatste minuten kreeg Niels van Oudenallen een strafworp mee, waardoor Atlantis op een 16-15 voorsprong kwam. Deze kon jammer genoeg niet vastgehouden worden, waardoor uiteindelijk de eindstand 16-16 werd. Conclusie; een dik verdiende punt werd in Mijdrecht gehouden. Volgende week zaterdag 15-2 mag Atlantis 3 haar return wedstrijd thuis in de Phoenix hal om 15.20 uur tegen Sporting Badhoevedorp 2 spelen.