Atlantis 2 - ZKC31 211:40 28-09-2020
Zaterdag 26 september werd de vierde wedstrijd van het seizoen gespeeld door Atlantis 2. Deze keer nam de door Van Walraven B.V. gesponsorde ploeg het op tegen het tweede team van ZKC ’31 in Mijdrecht. Het vak dat begon in de aanval bestond uit Lars en Rick Kuijlenburg, Lisa van Brenk en Jennifer Veenboer. In het vak dat begon in de verdediging begonnen Niels van Oudenallen, Jelmer Steen, Tessa Verweij en Joy Trompert. Op de bank namen Jelle van Wermeskerken, Lotte Gortenmulder en Saskia Veenboer plaats.

De wedstrijd werd geopend met een mooi doelpunt van Atlantis 2 vanuit ‘een spekkie’ door het vak met Lars, Rick, Lisa en Jennifer. Na nog een doelpunt van dit vak kwam Atlantis op een 2-0 voorsprong, maar hierna scoorde ZKC ’31 meerdere doelpunten en kwam Atlantis helaas op een 3-5 achterstand. Atlantis scoorde vervolgens nog één doelpunt en ging de rust in met een 4-5 tussenstand.

Tijdens de rust werd Atlantis toegesproken door hun coaches, Peter van der Wel en Wim Schaap. Zij kregen een aantal goede tips en begonnen met een positief gevoel aan de tweede helft.

Vanaf het moment dat de tweede helft begon werd de wedstrijd meteen spannend. Atlantis maakte namelijk de 5-5 en vervolgens bleef de score eigenlijk de gehele tijd gelijk op gaan. Het was elke keer zo dat Atlantis het eerste doelpunt maakte en de voorsprong nam, maar het lukte ZKC ’31 steeds weer op een gelijke stand te komen. Tot de 9-9 ging het zo door. Atlantis 2 kreeg toen een strafworp mee en Lars maakte de 10-9. Het team besloot toen dat ze dit nog even wilde doortrekken om de overwinning over de streep te trekken en Sander van der Sluijs die was ingevallen maakte met een mooi schot de 11-9. Met dit doelpunt in de laatste minuut werd de wedstrijd afgesloten en hield Atlantis 2 de punten in Mijdrecht.

We willen alle supporters weer ontzettend bedanken voor hun support en kijken uit naar de volgende wedstrijd. Volgende week speelt Atlantis 2 tegen OKV 2 in Oostzaan.