Atlantis heeft geen moeite met EKVA 19:08 19-09-2021
Na de knappe overwinning van vorige week tegen KZ Danaïden in Leiden, mocht het vlaggenschip deze week thuis aantreden tegen EKVA. In een wedstrijd waarin Atlantis heer en meester was, werd er ook ruim gewonnen met 28-16.

De wedstrijd Atlantis – EKVA zou vorig seizoen eigenlijk de laatste wedstrijd worden voor dat we de zaal in gingen, maar helaas moest de competitie afgelast worden. De voorbereiding op de wedstrijd was geconcentreerd en iedereen had weer zin een thuiswedstrijd met veel publiek langs de lijn. Dit was terug te zien in de score, want Atlantis schoot uit de start blokken. Het stond binnen 10 minuten 4-0 en de trainer van EKVA vroeg snel een time-out aan. Dit had resultaat, want de ploeg uit Almere kwam terug tot 5-5. Was het gemakzucht of onoplettendheid? Het waren kleine foutjes die er uit moeten bij de Mijdrechtenaren. De korf werd vervolgens weer snel gevonden, want Atlantis liep uit naar 11-5 om vervolgens met een 13-7 voorsprong de rust in te gaan.

Na de rust was Atlantis de dominerende ploeg en vanaf alle schijven kon er schoort worden. Alleen door het zwakkere verdedigen van Atlantis mocht EKVA er uiteindelijk 16 maken. Trainer Wim Schaap mag weer twee debutanten aan zijn lijst toevoegen, Davey van Putten maakte zijn competitie debuut en de uit de A1 komende Maud de Jong mocht ook haar eerste minuten maken in Atlantis 1. Tessa Verweij kwam ook binnen de lijnen om haar kunsten aan het publiek te tonen.

Een mooie 28-16 winst voor Atlantis 1. Volgende week zullen ze spelen in Linschoten om 15:30 tegen het altijd lastige LUNO.